Flere investorer har fået øje på Hush Little One

Selvom det kun er under en uge siden, at Hush Little One var i Løvens Hule, hvor de foran løverne præsenterede deres spirende småbørnsunivers, der skal hjælpe børn til en bedre søvn, er der allerede nyt på investorfronten.

Nogle gange er en idé bare så god, at man er nødt til at få flere med på holdet. Efter optagelserne af Løvens Hule var ovre og Anne Stampe Olesen havde investeret i iværksætterne Sara og Nicolaj fra Hush Little One, øjnede hun en mulighed for at få flere dygtige investorer med ombord til at hjælpe virksomheden med flere kompetencer.

Det naturlige valg faldt på Louise Skarby, der allerede sidder med som investor i Nordic Female Founders. Sammen med sin partner Henrik Hjorth Fuglsang fik de tilbuddet om også at komme med ombord som investorer i Hush Little One. Efter et par møder, hvor hele virksomheden blev gennemgået og kemien testet af, valgte Louise og Henrik – ligesom Anne Stampe – at investere 400.000 kr. for 10 % af virksomheden.

Om investeringen siger Louise Skarby; ”Sara og Nicolaj er den type iværksættere, som vi har lyst til at arbejde sammen med. Både Henrik og jeg forelskede os i produktet allerede fra start, og der går heller ikke længe før man har forelsket sig i Sara og Nicolaj – både som personer og som iværksættere. Vores investering er en investering i produkter og et univers, som vi selv ville have ønsket eksisterede, da vores børn var små.”

Henrik Hjorth Fuglsang kommer med en baggrund indenfor logistik og shipping og kan derfor tilbyde uundværlig hjælp for Hush Little One, når det handler om processen fra produktion til kunde. Med sin mangeårige erfaring på dette område kan han understøtte Hush Little One i deres processer vedrørende især lager og logistik.

Louise Skarby træder ind som investor med en stærk iværksætterbaggrund. Louise har blandt andet været med til at bygge en succesfuld marketingvirksomhed op fra bunden, og vil derfor kunne tilbyde Hush Little One sparring om markedsføring, men i særdeleshed også på deres skaleringsrejse – og hvordan de får bygget det hele større. Foruden dette kommer Louise også med en stærk baggrund indenfor tal og budgetter, hvorfor hun kan understøtte Hush Little One med sparring på økonomi og likviditet.

Sara og Nicolaj fra Hush Little One er yderst glade for at have fået de to investorer med ombord, og er ikke i tvivl om, at de kommer med kompetencer, der kan hjælpe dem til at nå de vækstmål, som de har for virksomheden samtidig med at deres personlige og kreative indflydelse på produkterne og udviklingen af nye ikke skades.

”Den viden som Louise og Henrik bringer til bordet, er helt uundværlig for os. Det samarbejde vi allerede nu har haft med Henrik om lager og logistik har gjort en kæmpe forskel for os. Vi glæder os til det fremtidige samarbejde og til at se, hvordan vi med dette stærke team af investorer kan bringe Hush Little One til nye højder – og opnå vores vision om at blive forældres foretrukne leverandør af produkter til barnets trygge søvn og med respekt for vores DNA”, udtaler Sara Bautler fra Hush Little One.

For yderligere information og kontaktoplysninger:

Julie Lysdal Markussen / Nordic Female Founders, julie.l.m@nordicfemalefounders.dk / 28 49 80 49