Familiekrise fører til livreddende teknologi: Linucares Gennembrud i 'Løvens Hule´

Dansk startup omdanner krise til innovativ alarmapp og vinder anerkendelse og opbakning fra investorer.

Linucare, en nyopstartet virksomhed inden for personlig sikkerhedsteknologi, har sikret sig en investering i tv-programmet 'Løvens Hule'. Investeringen markerer en milepæl for virksomheden, som blev skabt som respons på en familiekrise, der tydeliggjorde behovet for øget sikkerhed og tryghed i hjemmet.

Linucares teknologi inkluderer en alarmapp med en digital tryghedsknap, der kan anvendes til øjeblikkeligt at alarmere et netværk af pårørende i nødsituationer. Derudover har Linucare udviklet en fysisk tryghedsknap, der kan placeres strategisk rundt om i hjemmet eller bæres på tøjet, hvilket gør dem ideelle for ældre eller personer i akutte situationer.

Nicklas’ familiemedlem, Thomas Vinther, der oprindeligt grundlagde Linucare, fortæller: "Linucare startede som et meget personligt projekt for mig, inspireret af et akut behov i min egen familie. Det handlede om at skabe en sikkerhedsfølelse for de mest sårbare i vores samfund. Selvom jeg har valgt at forfølge andre veje, er jeg stolt over, hvad vi har opnået, og jeg er overbevist om, at Linucare vil fortsætte med at gøre en stor forskel i mange menneskers liv."

Nicklas Lynge, som senere kom med i Linucare, tilføjer: "Da jeg blev introduceret for Thomas' vision, vidste jeg med det samme, at jeg ville være en del af dette. Vores teknologi er udviklet med en dyb forståelse for brugernes behov og er udformet til at give ro i sindet, ikke kun for dem, der bruger den, men også for deres familier og pårørende. Jeg er stolt over at bidrage til denne vigtige mission."

En brugers historie: Freddys oplevelse:

Freddys historie er blot et eksempel på den indflydelse Linucares teknologi har. Efter at være blevet nægtet et nødopkaldssystem af kommunen, gav Linucares tryghedsknap Freddy og hans familie en længe savnet følelse af sikkerhed. Hans datter Jane beskriver, hvordan denne enkle løsning har bragt ro i sindet, ikke kun for Freddy, der nu har en pålidelig måde at tilkalde hjælp på, men også for hende, som nu ved, at hendes far kan nå ud til hende eller andre pårørende på et øjeblik.

Investorernes synspunkt:

Anne Stampe fra Nordic Female Founders, der investerede i Linucare, tilføjer:

”Linucare har en spændende position på markedet, fordi deres teknologi både imødekommer unge, der oplever utryghed i nattelivet og ældre, der har et tryghedsbehov i hjemmet. Samtidig er teknologien tryghedsskabende for de unge og ældres netværk, der får mulighed for at blive informeret i akutte situationer. Linucare er grundlagt med en vision om at gøre det nemmere at tage vare på sine nærmeste. Det kan jeg som investor kun bakke op om”.

Tahir Siddique supplerer "I min karriere inden for teknologi har jeg set mange gode idéer, men få har den umiddelbare, livsændrende effekt som Linucare. Dens potentiale til at bringe sikkerhed og tryghed til mennesker over hele verden er enormt. Jeg ser frem til at hjælpe med at skalere Linucare, ikke kun i Danmark, men også internationalt, hvor en sådan teknologi kan gøre en markant forskel."

Linucare har markeret sig på det danske marked gennem deres innovative tilgang til personlig sikkerhed. Med produkter designet ud fra en dyb indsigt i brugernes behov, demonstrerer virksomheden en klar forståelse af, hvordan moderne teknologi kan anvendes til at forbedre dagligdags sikkerhed. Deres konstante fokus på brugervenlighed og funktionalitet vidner om en virksomhed, der ikke kun følger med tiden, men også sætter nye standarder inden for branchen. Linucare ser nu mod fremtiden med ambitioner om at udvide deres påvirkning inden for området af personlig sikkerhedsteknologi.

Grundlæggelse: Etableret i 2023
Co-founder: Nicklas Krogh Lynge
Produkter: Linucare alarmapp og tryghedsknapper
Unikke funktioner: Tryghed med strategisk placerede knapper
Målgruppe: Individer og familier, der søger øget personlig sikkerhed, især ældre og deres pårørende.
Investeringer: 100.000 kr. fra Tahir for 20% ejerandel og 50.000 kr. fra Anne Stampe for 10% ejerandel

Nicklas Krogh Lynge, Founder Linucare, Tlf: 28 19 94 06, kontakt@linucare.dk
Tahir Siddique, tahir@imediamatch.com
Christina Lund Bitsch, Nordic Female Founders Kommunikationsansvarlig, Tlf: 21 90 71 97, christina@nordicfemalefounders.dk