Studiekammerater sikrede sig en million fra “løverne”

Anna Grantland og Martin Høegs virksomhed LOCKED startede som et studieprojekt. Torsdag aften fik de en investering på en million kroner af Mia Wagner og Jan Lehrmann i ”Løvens Hule”, som skal bruges til at skalere forretningen.

En million kroner. Så meget kunne iværksætterne Anna Grantland og Martin Høeg fra virksomheden LOCKED forlade det populære DR-program ”Løvens Hule” med torsdag aften.

Investorerne Mia Wagner og Jan Lehrmann var begejstrede for virksomheden, der fokuserer på escape rooms, som er en unik og sjov oplevelse, hvor familie, venner og kollegaer i samspil skal løse en spændende mission.

”Vi gik ind i “Løvehulen” med ønsket om at få en strategisk partner med ombord, der kan hjælpe os med at vækste og skalere LOCKED. Det er et drømmescenarie, at vi kunne gå derfra med to partnere, der er dygtige til netop det, og vi er meget glade,” fortæller stiftere af LOCKED Anna Grantland og Martin Høeg.

LOCKED blev stiftet i 2018. Virksomheden beskæftiger i dag 25 ansatte og omsatte i 2019 for fire millioner kroner.

”LOCKED er virkelig dygtige til at skabe helt unikke oplevelser, som bringer os tættere sammen. Selvom de kun har været i gang i få år, har de fået skabt et imponerede og velfungerende produkt, der appellerer til de fleste,” siger investor Jan Lehrmann, Lehrmann Ventures.

Idéen til LOCKED opstod, da Anna Grantland og Martin Høeg sammen læste til ingeniører inden for forretningsudvikling. De undersøgte i forbindelse med et universitetsprojekt, hvad der trendede inden for oplevelsesøkonomi rundt omkring i verden, og opdagede escape rooms. De vurderede potentialet så stort, at de kort tid efter kastede de sig ud i at bygge deres eget.

LOCKED har i dag seks afdelinger beliggende i Odense, Herning, Holstebro, Randers, Kolding og Aarhus, og der er planer om at åbne endnu flere. Et arbejde, de nye investorer skal bidrage til.

”Anna og Martin har skabt en flot forretning med nogle succesfulde afdelinger. Nu skal vi have skaleret forretningen til endnu flere byer, og vi skal samtidig sammen skabe nogle gode strukturer, så vi kan sikre en fortsat god, effektiv drift. Potentialet er stort,” siger investor Mia Wagner, Nordic Female Founders.

De to iværksættere har store planer for fremtiden med ”løverne” på holdet.

”Vores ambition er inden for de næste 2 år at have 10 afdelinger fordelt over hele landet. Det skal nemlig være muligt for endnu flere danskere at komme ind og opleve, hvordan en tur sammen i et escape room kan skabe et helt unikt sammenhold,” siger Anna Grantland og Martin Høeg.

• LOCKED har eksisteret siden 2018 og har afdelinger med fysiske escape rooms i seks danske byer. LOCKED tilbyder også sjov og sammenholdsskabende teambuilding for virksomheder

• Hvert escape room indeholder en mission, som skal løses af en gruppe på 2-6 personer

• LOCKEDs oprindelig rum ’Kidnapped’ er stadig det mest populære og kan prøves i de fleste af virksomhedens afdelinger

• Virksomhedens escape rooms har et årligt besøgstal på mere end 50.000 gæster